Moi Kalle! Työskentelet myyntipalvelussa. Miten tulit alalle ja mikä työssäsi innostaa ja motivoi?

Kalle Riihinen JOE 1280x.jpg


”Kesätöitä tein rautakaupassa lukioaikana ja opiskellessani Itä-Suomen yliopistossa metsätieteitä. Alkuperäinen ajatus oli suuntautua opintojen mukaiselle alalle. Harjoitteluaikana työskentelin metsäinventoinnin ja -suunnittelun parissa ja työni tein käytännössä yksin metsässä. Tällöin minulle valkeni, että kanssakäynti ihmisten kanssa on luonteelleni huomattavasti paremmin istuvaa hommaa. Kandidaatin tutkinnon jälkeen päätin jäädä rautakauppa-alalle.”

 

”Starkin myyntipalveluun tulin pari vuotta sitten toiselta toimijalta. Täällä otettiin hyvin vastaan ja oli ilo päästä heti mukaan ja sisään touhuun. Asiakkaani myyntipalvelussa ovat pieniä ja keskisuuria rakennusalan yrittäjiä ja ammattimaisesti rakentavia kuluttajia. Tämä on mielekästä hommaa, jossa oppii syvemmin tuntemaan asiakkaat, heidän yrityksensä ja projektinsa. Mahdollisuuksien mukaan pyrin myös järjestämään asiakkaiden kanssa työmaa-, myymälä-, ja lounastapaamisia.”

 

”Asiakassuhteen parhaat puolet kiteytyvät siihen, kun asiakas on aktiivisesti yhteydessä ja tulee uudelleen ja aistin, että hän on tyytyväinen saamaansa palveluun. Kuunnellaan asiakkaan oikeita tarpeita ja ollaan mukana projektin alusta loppuun. Luottamuksesta pidetään kiinni tekemällä mitä luvataan.”

 

”Tykkään yrityspuolen myynnistä ja ammattimaisesti rakentavien kuluttajien kanssa toimimisesta. Ala on jatkuvassa muutoksessa ja se tuo työhön mielenkiintoa ja pitää otteessaan. Hyvänä esimerkkinä tuleva rakennuslaki. Valmistaudumme siihen hyvin, jotta pystytään neuvomaan rakentajia. Työ on moniulotteista ja motivoivaa. Tapaan erilaisia ihmisiä, joiden taustoilla on monenlaisia tarinoita. Saa ratkoa pulmia ja auttaa - ja oppii itsekin uutta. Koko ajan on jotain, missä voi olla hyödyksi ja avuksi.”

 

Share: